02 feb 2019, 16:48
Det är nor lurigt att ge tips när man inte vet helheten.
Själv hade jag googlat efter "mall konsultavtal" och sett vad jag fick fram.
Viktiga saker är betalningen, när sker den och hur mycket och vad bestämmer att kunden accepterat produkten så att betalningen skall ske.
När alla är överens och saker går bra så är det sällan bekymmer.
Bekymmer kommer när man bli oense.
Avtal kan ge skydd. Men fråga er, vad är det värsta som kan hända om allt går fel? Kan vi riskera det? Måste det hanteras i ett avtal? När man är oense tar saker tid och energi och ibland är det enklare att bara lämna, utan att försöka driva igenom någon som ingen vill.
Så, hantera prislappen och när den skall betalas.
Lös hanteringen av kravspec och vad som förväntas vara med.
Fundera på vem som äger vad och vem som har rätt att förvalta resultatet.
Fundera på vem som har ansvar för support och rättning och hur långt det ansvaret gäller.
Det var några tips.
...
..:
.... /mos