22:32:50 up 19 days, 8:07, 1 user, load average: 0.01, 0.03, 0.05
Det finns mycket jag behöver fixa fortfarande och förhoppningsvis hinner jag med det mesta under sommaren.
Naturligtvis borde man kanske testköra en ny webbplats i lugn och ro parallellt, och bara sjösätta när man är klar. Men, lär av hur jag inte gjorde...
Saknar ni något, några länkar som går fel, bara skriv i forumet här så fixar jag så fort det går.
Grunden är på plats iallafall och det verkar som vi kan få till ett hyffsat responsivt tema, när det väl är klart.
Den drivande kraften bakom förändringen är dels design-kursen där jag tänker använda en hel del av LESS-temat som ligger bakom denna webbplatsen. Sedan är det drivkraften att vårt lärarteam växer och vi måste ha ett sätt där fler än jag kan skapa material och publicera. Vi har nu en dbwebb-se organisation på GitHub där jag flyttar över material som tidigare låg hos mig.
Denna webbplatsen ligger där bland annat, tillsammans med alla kursrepon och andra verktyg som finns i infrastrukturen kring dbwebb-kurserna.
Forumet är fortfarande en äldre version av phpbb. En vacker dag uppgraderar jag, byter eller hackar ihop ett eget. Restan av grunden bakom webbplatsen kan sammanfattas i filen composer.json. Det mesta av materialet till webbplatsen är skrivet i markdown och ligger i content-mappen.
Så, hojta när ni stöter på saker som inte funkar.