Wordpress skapa nytt inlägg

• Författare
  • Meddelande

Stolle

javascriptare

Wordpress skapa nytt inlägg

Inlägg04 nov 2016, 15:16

Hej,
För ett tag sedan fick jag ta över ett projekt som omfattar Wordpress där jag skulle lösa några frågetecken. Som alla vet är det svårt att ta över och förstå kod som man själv inte varit med och påverkat.

Så, nu till problemet. När jag försöker skapa ett nytt inlägg verkar jag bli länkad till hälften skapa inlägg och hälften skapa sida/sida för inlägg. T.ex är titeln "skapa nytt inlägg" medans det står "du redigerar just nu sidan som visar dina senaste inlägg" under Permalänk. Även saknas textarean när man skriver själva inlägget. [se bild 1]

Bild

Jag har testat byta tema för att se om det är något med Canvas temat, icke.. samma problem på twentyfifteen.

Den reagerar att något värde på rad 639 är tomt, så här ser raden ut:
Kod: Markera allt
$post->post_content = apply_filters( 'default_content', $post_content, $post );

Väljer jag att tillåta WB_DEBUG & WB_DEBUG_LOG visas följande utskrifter
Bild

Finns det något som jag missar? Eller någon av er som har ett tips?

mvh, S
Användarvisningsbild

lrc

troubleshooter

Re: Wordpress skapa nytt inlägg

Inlägg04 nov 2016, 15:32

Vilka versioner av PHP och WordPress kör du? Det första felmeddelandet (som är klippt i bilden) förmodar jag är detta, vilket alltså är ett resultat av äldre kod som inte håller sig till PHP:s nyare striktare standard för objektinstantiering.

Jag var ute för ett liknande problem på en WordPress-webbplats jag har hand om efter en PHP-uppgradering på webbhotellet för några år sedan och då löstes det genom att uppgradera WordPress till 4.x.

kjellys

nykomling

Inlägg08 jan 2017, 06:34

När jag öppnar sidan för inlägg (blog) i Wordpress/wp-admin får jag följande felmeddelande:
Du redigerar just nu sidan som visar dina senaste inlägg
You are currently editing the page that shows your latest posts.

Hur ska problemet åtgärdas?

Jag har enbart grundläggande kunskaper i web/html programmering och skulle vara tacksam för en förklaring på "Dummy" nivå.
Användarvisningsbild

Allinrep

dbwebb

Inlägg08 jan 2017, 11:37

Hej kjellys. Jag sökte efter felmeddelandet och hittade någon med liknande problem, och också en lösning.

[Resolved] You are currently editing the page that shows your latest posts.
I solved it.
Check the box “AUTO_INCREMENT” of filed “ID” of table wp_posts.

Det låter som att det finns en databas någonstans med tabellen wp_posts, där du ska kryssa i en kryssruta för AUTO_INCREMENT för kolumnen ID. Var den databasen finns eller hur du kommer åt den kan jag inte svara på, jag har aldrig använt WordPress själv.